سخت افزار

Beaglebone Black

این سخت افزار هم عملکردی مشابه رسپری پای را داراست. دارای پردازنده ARM Cortex A8 است.برای اتصال به اینترنت از HDMI پشتیبانی می کنند. می توان گفت از لحاظ قیمتی قیمت کمی دارند. این سخت افزار دارای قدرت محاسباتی بالایی است. همچنین دارای فرکانس مناسبی برای بوت کردن بسیاری از سیستم عامل هاست.

کیت توسعه اینترنت اشیاء Seeed Studio BeagleBone Green Wireless:

اغلب میکروکنترلر ها حجم حافظه و قدرت پردازش محدودی دارند، برای همین در پروژه هایی که نیاز به پردازش، فیلترینگ  و جمع آوری وسیع داده ها دارند ، کیت های توسعه مبتنی بر رایانه های تک برد (SBC) انتخاب های بهتری خواهند بود.

برد BBGW یک سخت افزار توان پایین متن باز ، با قابلیت ارتباطی Wi-Fi و BLE است. BBGW با 512 مگابایت رم ، پردازنده یک گیگاهرتزی ARM Cortex-A8 ، 4 گیگابایت حافظه فلش برای نصب، ذخیره و اجرای سیستم عامل (لینوکس و یا ویندوز) و برنامه های کاربردی و همچنین به همراه حافظه قابل ارتقا با کارت های micro SD عرضه می شود.

از آنجایی که BBGW با یک سیستم عامل کامل اجرا می شود، قابلیت های توسعه بالایی را فراهم می آورد؛
برنامه های توسعه BBGW از Cloude9 IDE و Code Composer Studio ، زبان های برنامه نویسی چند منظوره (General Purpose Programming)  و همچنین پلتفرم های مختلف اینترنت اشیاء و Node-RED پشتیبانی می کنند.

برد های BBGW دارای دو رابط متصل هستند. سیستم اتصال ماژول Grove ، اتصال سنسور ها و قطعات دیگر را با استفاده از رابط ها و کابل های استاندارد به سادگی فراهم می آورد و دیگر نیازی به استفاده از بردبورد ها، سیم های جامپر و یا لحیم کاری نخواهد بود.

قطعات قدیمی تر نیز می توانند توسط 65 پین GPIO موجود در BBGW به آن متصل شوند؛ ضمن آنکه در صورت نیاز می توان از برد های افزایشی BeagleBone Capes نیز استفاده کرد.

BBGW، با فراهم آوردن پردازش آنی و قابلیت یکپارچه سازی بالا، انتخاب بسیار مناسبی برای کاربرد های صنعتی است و همچنین می تواند به عنوان درگاه اطلاعات اینترنت اشیاء در کنار دیگر دیوایس های اینترنت اشیاء یک پروژه، به کار رود.

کیت توسعه Seeed Studio شامل رایانه تک برد BBGW ، کابل micro USB ، یک برد افزایشی BeagleBone Cape ، کابل های رابط ، سنسور ها و محرک های مختلف مانند شتاب سنج، دماسنج، سنسور تشخیص نور، سنسور PIR ، کلید ، buzzer ، چراغ های LED و نمایشگر OLED  است.

این کیت توسط Seeed Studio و در همکاری با BeagleBoard.org و Google توسعه داده شده است و با پلتفرم ابری Google سازگاری بالایی دارد.
اگرچه Seeed ورژن AWS کیت را نیز توسعه داده است اما اغلب محصولات BeagleBoards از بیشتر پلتفرم های رایج اینترنت اشیاء پشتیبانی می کنند.

منبع
لرن ایوتیبهی دو
برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن