آموزش

OTA یا بروزرسانی بی سیم چیست؟

OTA یا Over The Air Programming یا بروزرسانی بی سیم

firmware updating via GPRS

OTA اصطلاحا به قابلیتی گفته می شود که جهت ارتقاء و بروزرسانی بی سیم و از راه دور وسائل استفاده میگردد.

(در این مقاله سعی شده است این قابلیت را اختصاصا برای ردیاب خودرو توضیح دهیم و مزیتهای آن برای این سیستم را تفسیر نمائیم.)

برای اینکه این قابلیت و امکان را بیشتر توضیح دهیم لازم است در ابتدا بحث آپدیت فریمور (firmware)  کاربرد و دلیل آن را بیشتر توضیح دهیم.

ردیاب خودرو دارای یک کامپیوتر کوچک مرکزی میباشد که توسط شرکت سازنده طی الگوریتم ها و برنامه های خاصی که شرکت سازنده برنامه ریزی نموده است عمل می کند. از نظر نرم افزاری , هیچ نرم افزاری صد در صد نیست , و همیشه اضافه کردن امکانات و یا برطرف کردن خطاهای احتمالی , جزء لاینفک یک نرم افزار خوب تفسیر میشود.

تمام شرکتهای معتبر جهانی همیشه این به روز رسانی ها را در زمره مهمترین وظایف خود میدانند , لینوکس, ویندوز و … از جمله مهمترین نرم افزارهایی هستند که روزانه در حال افزایش قابلیت و رفع خطاهای گزارش شده می باشند.

نرم افزار اصلی ردیاب خودرو نیز امکان دارد بعد از گذشت زمانی به علل متفاوتی لزوم به تغییرات داشته باشد, دلایلی از جمله:

  • اضافه کردن قابلیت های جدید
  • رفع خطاها و مشکلات قدیمی

این عمل بروزرسانی و یا اصطلاحا آپدیت به روش های متفاوتی انجام میشود.

در ردیاب خودرو این عملیات آپدیت میتواند با دسترسی به سخت افزار و با پروگرام جدید دستگاه انجام شود و یا با دسترسی به دستگاه و توسط دستگاه آپدیتر انجام شود, ولی متاسفانه به دلیل مخفی بودن ردیاب خودرو و دسترسی پیچیده و پرهزینه این عملیات, خیلی مواقع این عملیات میسر نمی باشد.

جهت حل مشکل بالا  قابلیت فوق العاده  OTA پیشنهاد میگردد.

این قابلیت اصطلاحا به قابلیتی گفته میشود که امکان بروز رسانی نرم افزار اصلی ردیاب خودرو از بستر GPRS را به سیستم میدهد, و ردیاب خودرو بعد از این آپدیت میتواند قابلیتهای جدید را در خود داشته باشد.

منبع
radshid
برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن