کاربردهای اینترنت اشیا

نقش e-sim ها در گسترش اینترنت اشیا

سیم کارت جاسازی شده یا e-sim‌ها سیم‌کارت‌هایی قابل‌برنامه‌ریزی‌مجدد هستند که به روش‌های مختلفی همچون NFC، تماس تلفنی یا برنامه‌نویسی عمل می‌کنند. بعد از برنامه‌نویسی می‌توانند به یک شبکه متصل شده و در صورت اتصال به یک سیم‌کارت فیزیکی، به عنوان یک سیم‌کارت مستقل عمل کنند.
اندازه بسیار کوچک آن دربرابر یک سیم‌کارت معمولی، مهم‌ترین مزیت آن است. کوچک بودنش به آن اجازه می‌دهد تا بتواند در انواع دستگاه‌های همراه در زمینه اینترنت اشیا با ارائه اینترنت پرسرعت بکار گرفته شود. قابلیت برنامه‌نویسی آن در زمان جابجایی بین کشورها و انتخاب اپراتورهای متفاوت با کمترین هزینه در قالب نوعی اپراتور مجازی کارایی دارد.
دومین خصوصیت این است که به راحتی نمی‌توان آن‌ها را از دستگاه‌ها جدا کرد. ظهور اینترنت اشیا و اهمیت ردیابی اشیا در سطح جهان، در شکل‌دهی زندگی دیجیتالی البته با کمک 5G نقش داشته است. ارائه اینترنت پرسرعت و کاهش زمان تاخیر در فناوری 5G همراه با گسترش e-sim ها آن را به اصلی‌ترین عنصر در دستگاه‌های اینترنت اشیا بدل کرده است.
دستگاه‌های اینترنت اشیا ردیاب و ماشین‌های خودران از سیم‌کارت‌های جاسازی‌شده بهره‌مند خواهند شد. همچنین اتومبیل‌های آینده از فناوری 5G برای دستیابی به اطلاعات ترافیک جاده‌ای به‌منظور پردازش توسط هوش مصنوعی استفاده می‌کنند و سیم‌کارت‌های جاسازی‌شده در این میان به ماشین‌ها اجازه می‌دهد به توانمندی‌های سلولی بدون نیاز به یک سیم‌کارت‌خوان مجهز شوند.
اینکه چگونه سیم‌کارت‌های جاسازی‌شده می‌توانند با ظهور فناوری‌های جدید، در ارائه خدمات اینترنت پرسرعت دست به انقلاب بزنند، هنوز مشخص نیست. بااین‌حال، باوجود اینکه مفهوم جدیدی محسوب می‌شوند، اهمیت‌شان با ظهور دستگاه‌های اینترنت اشیا، فناوری‌ 5G و انواع اپراتور مجازی، روز به روز بیشتر می‌شود. استفاده از سیم‌کارت‌های جاسازی‌شده به کوچک شدن دستگاه‌ها و ارزان‌تر شدن‌شان و قابلیت برنامه ریزی آنها کمک می‌کند و با گسترش اینترنت اشیا میتوانند فناوری‌های نسل آینده را توسعه دهند. 

جهت جمایت از ما از طریق لینک زیر میتوانید اقدام نمایید با تشکر

IDPay.ir/iotjournal

منبع
electropagessamantel
برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن