رویدادها

پنجمين دوره كنفرانس بین‌المللی اينترنت اشيا و كاربردها

معرفی کنفرانس

The 5th International Conference on Internet of Things and Its Application

پنجمين دوره كنفرانس بین‌المللی اينترنت اشيا و كاربردها

اينترنت از زمان پيدايش شاهد تحولات عظيمي بوده است. تجاري شدن اينترنت، پيدايش شبکه­ هاي اجتماعي و اينترنت اشياء را مي­ توان سه نسل متوالي از تحولات در دنياي اينترنت دانست. «اینترنت اشیاء» فناوری مدرنی است که در آن برای هر شیئی قابلیت ارسال داده و/یا دریافت فرامین ازطریق شبکه‌های ارتباطی فراهم می‌گردد. اینترنت اشیاء یک فناوری نوظهور و در حال گسترش است که این ظهور و گسترش هر دو حوزه ­ی تحقیقات، و کاربرد را شامل می شود. بنابر برآوردها، در سال 2020 بازار IoT به بالاتر از ۳۰۰ میلیارد دلار در سال خواهد رسید. در آینده نزدیک، حضور اینترنت اشیا در زندگی روزمره بسیار محسوس خواهد بود. بنابراین و با توجه به نوپایی این حوزه، سرمایه گذاری علمی و فنی در آن می­ تواند باعث ایجاد مشاغل نو گردد. تحقیقات علمی در این حوزه در ایران و جهان به سرعت در حال رشد است.

دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه اصفهان از پیشگامان فعالیت علمی در زمینه اینترنت اشیاء در کشور به شمار می رود. برگزاری کارگاه ها و نشستهای مختلف با دعوت از محققیقن خارجی و داخلی، راه اندازی آزمایشگاه های تخصصی مرتبط نظیر کلان داده، و برگزاری نخستین دوره کنفرانس بین المللی اینترنت اشیاء، کاربردها و زیرساخت در سال ۱۳۹۶را می توان از این دست دانست. دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد نیز فعالیت های مشابهی همچون برگزاری کنفرانس بین المللی اینترنت اشیاء و شهر هوشمند در سال ۱۳۹۷ را در کارنامه دارد. در همین راستا و در ادامه این فعالیتها، این دو دانشکده اقدام به تجمیع دو کنفرانس مذکور و برگزاری کنفرانس بین المللی مشترک با نام «اینترنت اشیاء و کاربردها» نموده اند. دانشگاه اصفهان مفتخر است که میزبان پنجمین دوره این کنفرانس سالانه در بهار 1400 در شهر زیبا و تاریخی اصفهان باشد.

کمیته برگزاری از کلیه محققین محترم، دانشگاهیان، دانشجویان، و شرکتهای صنعتی و سازمانهای دولتی علاقمند و صاحب تجربه در حوزه اینترنت اشیاء جهت شرکت و مشارکت در این کنفرانس صمیمانه دعوت به عمل می آورد.

محورهای کنفرانس

فناوری‌های مرتبط با اینترنت اشیا
سرویس‌ها و کاربردهای اینترنت اشیا
اینترنت اشیا و رایانش
اینترنت اشیا و دانش داده‌ها
امنیت اینترنت اشیا و محرمانگی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن