استارتاپ

استارتاپ های اینترنت اشیا

نوآوری به سرعت در حال حرکت است و اینترنت اشیاء به طور شگفت انگیزی همه چیز را به اینترنت متصل می کند. اینترنت اشیا باعث ظهور استارت آپ های اینترنت اشیا گردیده است. اینترنت اشیا هنوز بسیار جوان است و هنوز تلاش هایی برای ایجاد پلت فرم های سازگار و یکپارچه برای شبکه ای از تجهیزات متصل ادامه دارد. شرکت های زیادی در حوزه اینترنت اشیا به دنبال طراحی رابط های کاربری جدیدی برای بهبود تجربه کاربری می باشند.

درحال حاضر استارتاپ های فراوانی نیز وارد فضای اینترنت اشیا شده اند. آنها به راحتی می توانند ایده های نوآورانه و حتی رویایی خود را در اکوسیستم اینترنت اشیا پیاده سازی نمایند. در این پست قصد داریم تا مطرح ترین استارتاپ های اینترنت اشیا در آمریکا را معرفی کنیم.

۱- Magneto IT Solutions :

اصطلاح اینتنرنت اشیا همچنان در حال رشد است و نوآوری های جدید هر روز در این حوزه ظهور می کنند. استارت آپ مگنتو سعی دارد از طریق ایجاد ارتباط بین ابزارهای الکترونیکی محدودیت هایی که قبل از این وجود داشته را از بین ببرند. مگنتو یک برنامه بصری برای ابزارهای IoT ایجاد کرده است. هدف این استارت آپ اینترنت اشیا سهولت در استفاده از ابزارهای اینترنت اشیا می باشد.

۲- HQ Software :

HQ Software یکی از مشهورترین استارت آپ های اینترنت اشیا می باشد. این شرکت نرم افزاری از سال ۲۰۰۱ به ارائه راه حل های پیچیده برای چالش های گوناگون پرداخته است. خدمات اصلی این شرکت عبارتند از: شهرهای هوشمند، خودکارسازی، سلامت و مراقبت بهداشتی، اینترنت اشیا صنعتی، واقعیت افزوده، واقعیت مجازی، یادگیری الکترونیکی و خدمات مالی و بانکداری. همچنین این شرکت در حوزه برنامه نویسی سطح پایین (سخت افزار، سنسورها) و برنامه کاربردهای موبایل به ارائه راهکارهای پیشرفته می پردازد.

۳- Particle :

این شرکت به طور اختصاصی در حوزه تجهیزات سخت افزاری اینترنت اشیا فعال است. این استارت آپ اینترنت اشیا به ارائه میکروکنترلرها، فناوری سلولی ، WiFi و سیستم عامل های منبع باز می پردازد. آنها بیش از ۱۳۵۰۰۰ مهندس را برای توسعه سیستم عامل منبع باز خود به کار گرفته اند. آنها در حوزه های ذخیره سازی اَبری، برنامه نویسی ابزارهای کنترل از راه دور، API های محافظت شده و بسیاری از حوزه های دیگر نیز فعالیت می کنند .

۴-ARM :

این شرکت فقط بر روی میکروکنترلرهای نوآورانه تمرکز کرده است. همین موضوع باعث شده این استارتاپ حوزه اینترنت اشیا تبدیل به یک شرکت تخصصی در میان سایر رقبا شود. این شرکت توجه ویژه ای به امنیت در حوزه IoT دارد و توانسته راهکارهای هوشمندانه ای را ارائه دهد. آنها توانسته اند تجهیزات کنترلی را در حوزه مقیاس بزرگ (Large Scale) ارائه کنند .

۵- Riot Micro :

بدون تردید Riot Micro بزرگترین رقیب برای Qualcomm و دیگر ارائه کنندگان سرویس های سلولی و تراشه های کم قدرت LTE می باشد. در حال حاضر این استارتاپ اینترنت اشیا تلاش دارد تا تراشه ای خاص در حوزه iot را قبل از Qualcomm ارائه کند. آنها مدعی اند تراشه آنها یک پرش عظیم در صنعت اینترنت اشیا ایجاد خواهد کرد. آنها امیدوارند تراشه آنها مباحث و چالش های مرتبط با محاسبات IoT را تا حدود زیادی برطرف نماید.

۶-OSDB :

OSDB یک سازمان در حوزه توسعه انرژی می باشد. آنها یک سیستم قوی برنامه نویسی برای ساخت برنامه های کاربردی ایجاد کرده اند. سیستم طراحی شده توسط این استارت آپ به کمک زبان جاوا به کنترل ابزارهای هوشمند می پردازد. برنامه تحت وب آنها به راحتی نیازهای مرد به پلتفرم های اینترنت اشیا را برطرف می کند. با وجود OSDB شما می توانید با آسودگی تجهیزات خانگی خود را به صورت اتوماسیون و از راه دور کنترل کنید.

۷-La’Quest :

این استارت آپ به عنوان یکی از شرکای کلیدی گوگل محسوب می شود. این شرکت به ارائه راهکارهایی مبتنی بر اینترنت اشیاء به استارت آپ های دیگر می پردازد. اگر به دنبال تغییرات اساسی در کسب و کار خود براساس اینترنت اشیا هستید می توانید به کمک های La’Quest امید داشته باشید. این شرکت بیشترین تلاش خود را معطوف به ارائه نوآوری های دیجیتالی با کمک کارشناسان ماهر به کسب و کارهای نوپا نموده است.

۸-Tellit :

این شرکت، خدمات جهانی در حوزه اینترنت اشیا را ارائه می دهد. با کمک Tellit دیگر تحول دیجیتالی در کسب و کارها رویا نخواهد بود. ماژول های iot، اتصالات iot ، خدمات زیرساختی iot، ماژول های برنامه نویسی، تجهیزات سلولی، برنامه های اتومبیل های خودران، شبکه گسترده کم قدرت (LPWA)، پلت فرم های iot، تجهیزات شبکه ای iot، سیم کارت M2M و … را می توانید از Tellit بخواهید. این شرکت دارای تجارب ارزشمندی در حوزه های مدیریت هوشمند و حمل ونقل هوشمند می باشد.

۹-Sky Bell :

این شرکت در زمینه درب های هوشمند فعالیت می کند. شما می توانید درب منزل، کارخانه و دفترکار خود را به راحتی از طریق گوشی هوشمندتان کنترل کنید. حسگرهای این شرکت توانایی شناسایی افراد را دارند. آنها با استفاده از شبکیه چشم افراد آنها را شناسایی می کنند. هوش مصنوعی و یادگیری ماشین روزبه روز به توانایی های این شرکت می افزاید. این شرکت حجم گسترده ای از قفل های هوشمند، ترانزیستور، سنسورهای حسی و حرکتی را ارائه می دهد .

۱۰-SamSara :

این شرکت به ارائه پلت فرم هایی برای کنترل تجهیزات انرژی، ردیابی وسایل نقلیه، تجهیزات صنعتی، ردیابی GPS، کنترل کیفیت محصولات، کنترل ترافیک و .. می پردازد .

منبع
analyticsinsight
برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن