اینترنت اشیا

شرکت های اینترنت اشیا را بشناسیم

اینترنت اشیا همچنان در حال رشد و گسترش ازنظر تعداد شرکت‌ها، محصولات و برنامه‌های کاربردی است که نشان می‌دهد مرتبط شدن دستگاه‌ها، لوازم خانگی، خانه‌ها و وسایل نقلیه ما با هم چقدر مفید خواهد بود. شرکت‌هایی که در قالب استارتاپ و کسب‌وکارهای نوپا در زمینه اینترنت اشیا فعالیت می‌کنند و می‌توانند به افزایش کارایی و زندگی شما منجر شوند کم نیستند. در ادامه با چند مورد از این شرکت‌ های اینترنت اشیا آشنا شوید:

اسکای‌بل (SkyBell)

اسکای‌بل عرضه کننده زنگ درب هوشمند ویدیوئی است که توانسته چند جایزه را در این حوزه از آن خود کند. با کمک این برنامه هوشمند، فارغ از اینکه در خانه هستید یا خیر می‌توانید مهمانان را ببینید و با آنها هم صحبت شوید. این اپ هوشمند که برای سیستم‌های آی او‌اس و اندروید رایگان است، قابلیت ارسال ویدیو زنده باکیفیت اچ‌دی به گوشی شما را دارد. همچنین دارای سیستم دید در شب تمام رنگی و حسگر حرکتی است که حتی در صورت فشار دادن دکمه زنگ، درباره وجود بازدید کننده‌ای در حیاط هشدار می‌دهد. اسکای‌بل تنها ارائه کننده چنین خدماتی است که با برخی از فعالان خدمات امنیتی برتر در جهان از جمله Honeywell و Alarm.com همکاری می‌کند.

دآکو (Deaco)

دآکو به عنوان یکی از شرکت‌ های اینترنت اشیا ، به لطف طراحی زیبا، مهندسی نوآورانه و قیمت‌هایی پایین‌‌تر از رقبای خود به سرعت به عنوان یکی از پیشگامان سوئیچ‌های هوشمند نور تبدیل شده است. سوئیچ‌های هوشمند با قابلیت بلوتوث، کار را برای صاحب خانه آسان می‌کنند تا به روشنایی هوشمند ارتقا یابند، به این ترتیب کاربران اجازه می‌یابند از هر سوئیچ، تلفن هوشمند یا صدا برای تنظیم نور خانه خود استفاده کنند. از همه جذاب‌تر اینکه سوئیچ‌های نور هوشمند دآکو نیازی به هاب جداگانه ندارند.

جون (Joon)

محصول این شرکت فعال در اینترنت اشیا یک «اجاق خوراک‌پزی هوشمند» است که با یک دوربین آنچه را که می‌پزید می‌بیند و پیشنهاداتش را در مورد چگونگی پخت آن ارائه می‌دهد. همچنین می‌توانید پروسه پخت و پز را از تلفن یا هر ابزار دیجیتالی هوشمند دیگری تماشا و پیگیری کنید. به این ترتیب می‌توان پخت و پزی صحیح همراه با وعده‌های غذایی خوشمزه و در نهایت آشپزی بدون خطا به ویژه از نظر انتخاب زمان و درجه حرارت داشت.

پارتیکل (Particle)

پارتیکل به عنوان یک شرکت اینترنت اشیا و فعال در بخش سخت‌افزاری این عرصه، عرضه کننده یک پلتفرم برای اتصال دستگاه‌های فعال در اینترنت اشیا است که به آنها اجازه می‌دهد به گونه‌ای ایمن به وب متصل باشند. در حقیقت، این پلتفرم، قابلیت ارتباط شبکه‌ای میان این دستگاه‌ها را برای استفاده از مزایای فناوری اینترنت اشیا ایجاد می‌کند.

بیش از ۱۰۰ هزار توسعه‌دهنده از پلتفرم پارتیکل برای پایه‌ریزی سازمانی خود و دستگاه‌های فعال در اینترنت اشیا استفاده می‌کنند و به عنوان یک جامعه برای پیشرفت کاربرد آن در صنایع مختلف با یکدیگر همکاری دارند.

مای ام‌دی بند (My MD Band)

این یک ابزار دیجیتالی پوشیدنی و در واقع یک دستبند اضطراری پزشکی به حساب می‌آید. این ابداع، اطلاعات پزشکی کاربر را فراهم می‌کند و با کمک اطلاعات جغرافیایی و جی‌پی‌اس این اطلاعات ضروری را با زبان محلی جایگاه کاربر سازگار می‌سازد تا هنگام استفاده در هر نوع حادثه اورژانسی پزشکی مورد استفاده قرار گیرد. در صورت بروز چنین حالتی پزشک می‌تواند کد QR لیزری حک شده در این باند را اسکن و داده‌های مربوط به کاربر را دریافت کند.

این اطلاعات می‌تواند شامل هر گونه سابقه پزشکی، آلرژی، داروهای مصرفی جاری، آخرین آزمایش‌های پزشکی و واکسیناسیون باشد. این دستبند اضطراری پزشکی فعال در اینترنت اشیا، همچنین به طور خودکار اخطار نیاز به موارد اورژانسی را ارسال می‌کند و جایگاه و مکان کاربر را به صورت لحظه‌ای بروزرسانی می‌کند.

روست

روست به عنوان یکی دیگر از شرکت‌ های اینترنت اشیا و فعال در زمینه تولید تجهیزات این حوزه، برای حل برخی از مسائل آزاردهنده خانگی راه حل ارائه می‌دهد. سیستم اخطاردهنده هوشمند دود در این شرکت، تمام سر و صداهای ناخوشایند را که معمولاً در صبح زود به شما یادآوری می‌کند که برای مثال، همین حالا زمان تعویض باتری‌های سرویس اخطار دود و آتش منزل فرا رسیده، متوقف می‌سازد. در حقیقت، می‌توانید از اخطارهوشمند دود آن هم استفاده کنید. به علاوه، این شرکت عرضه کننده حسگرهای تشخیص نشت است که به حفاظت از خانه شما با کمک بررسی با نشت آب و یخزدگی یاری می‌رساند.

جسپر (Jesper)

این شرکت نوعی پلت‌فورم SaaS بر پایه ابر اینترنتی برای استارت‌آپ‌ها، کسب و کارهای کوچک، متوسط و بزرگ ارائه می‌کند تا بتوانند خدمات و محصولات مربوط به اینترنت اشیا خود را آغاز و عرضه دارند. جسپر اساساً نوعی راه حل برای کسب و کارهای فعال در اینترنت اشیا است که در گستره متنوعی از صنایع و بخش‌های اقتصادی مشارکت دارند و به آنها کمک می‌کند تا سریع و به گونه‌ای مقرون به صرفه اینترنت اشیا را اعمال کنند و شرکت‌های بیشتری بتوانند به این روش با یکدیگر کار کنند. کاربردهای این پلتفرم عبارتند از مدیریت خدمات تلفن همراه، اتوماسیون هزینه‌ها و کسب و کارها و پشتیبانی و موارد دیگر.

منبع
icheezha.ir
برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن