کاربردهای اینترنت اشیا

توسعه صنعت بیمه به کمک هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء

دنیاي تکنولوژي به سرعت درحال پیشرفت و نوآوري میباشد، ورود آن در حوزه فعالیتهاي بشر موجب رخدادن انقلاباتی بزرگ و شگرف میگردد. راهکارهاي متفاوت که از دل تکنولوژي بیرون میآید موجب راحتی وآسایش بیشتر انسان امروزي گردیده و در وقت و هزینه هاي موجود صرفه جویی میشود. اکنون در شاخه بیمه نیز ورود هیولاي تکنولوژي باعنوان (اینشورتک) TECH INSURE یا TECH INSUR به سرعت درحال شکل گرفتن، رشد و توسعه میباشد. این نوآوري با سرعت هرچه تمام تر درحال وقوع است و انتظار میرود شاهد پیشرفت چشمگیرترآن باشیم. علاوه بر اینها، اینشورتک کمک میکند مشتریان خارج از محدودیتهاي زمان و مکان، با کمک ابزارهایی مثل تلفن همراه هوشمند از خدمات بیمهاي استفاده کنند. بهوسیله اینترنت اشیاء میتوان اطلاعات باارزشی از دستگاههایی که به داراییهاي بیمه شده متصل است، دریافت کرد. به کمک اینترنت اشیاء، دوران کاغذبازيها به پایان میرسد و پرداخت خسارت بیمه با بازدهی بالایی انجام میگیرد.

شرکتهاي بیمه گر و اینشورتکها، یک وظیفه ي مشترك دارند و آن، ترویج اعتماد به تکنولوژي جدید، هوش مصنوعی و یادگیري ماشین است. اگر ما واقع میخواهیم که بالهاي صنعت بیمه را به جنبش درآوریم و تجربهي دیجیتال را به مشتري عرضه کنیم، اولین گام این است که تأثیر تکنولوژي را با دقت مورد ارزیابی قرار داده و از شفاف بودن همه چیز اطمینان حاصل کنیم. شرکتهاي بیمه براي پذیرش اینشورتک باید گامهاي پیوسته زیر را بردارند:  اکتشاف  شراکت استراتژیک  درگیرشدن در اینشورتک  توسعه محصول جدید پیشرفتهاي سریعی که در تکنولوژي آینده رخ خواهند داد، تغییراتی انقلابی را در صنعت بیمه رقم خواهند زد. آن دسته از شرکتهاي بیمهاي که تکنولوژي جدید را با هدف تولید محصولات جدید، یادگیري شناختی از منابع دادهي جدید، سادهسازي فرآیندها و کاهش هزینهها بهکار بگیرند و انتظارات مبتنیبر شخصیسازي و انطباقپذیري پویاي مشتري را برآورد کنند، پیروز میدان خواهند بود. مهمتر از همه، ذکر این نکته است که تمرکز بر تولید فرصت از تکنولوژي و عدم موضعگیري برابر آن، امکان درخشش در صنعت بیمه در سال 2030 میلادي را مهیا خواهد ساخت. اینترنت اشیا کمک خواهد کرد تا با دنیا معاشرت کنیم و در جهتی گام برداریم که شاید درحالحاضر برایمان به سختی قابل تصور باشد. امروزه، همه مردم از طریق اینترنت با هم در تماس هستند، اما با این فناوري، اشیا نیز به این حلقه اتصال خواهند پیوست. سه مشکل اساسی ایده اینترنت اشیا را تهدید میکند؛نقض حریم شخصی، اتکاي بیش از اندازه بر فناوري و فقدان شغل. اینها مشکلاتی هستند که همیشه وقتی همه چیز بر عهده اینترنت گذاشته میشود، وجود دارند.

دیگر مشکل اینترنت اشیا، اتکاي بیش از اندازه بر فناوري است. با پیشرفت زمان، نسل کنونی با دسترسی آسان به اینترنت و فناوري رشد یافته است. هرچند، تکیه بر اینترنت و گرفتن تصمیم برمبناي اطلاعاتی که در آن وجود دارد، میتواند دردسر بیافریند، زیرا هیچ سیستمی بی اشکال نیست. همیشه اشکالاتی وجود دارد که به طور مداوم در ارتباط با فناوري رخ میدهد، مخصوصا وقتی پاي اینترنت هم در میان باشد.

منبع
همایش ملی بیمه و توسعه
برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن